Inbound marketing en marketing automation: het perfecte huwelijk

Spreker: Denis VANDEPITTE, Customer success manager RAAK (www.raak.be).

Inbound marketing is een marketing strategie die erop is gericht om waardevolle informatie te verschaffen en op deze manier een klant naar een onderneming te laten toekomen. Inbound marketing is veelal gericht op een specifieke doelgroep, de content die men aanbiedt is dan ook met name bedoeld voor deze doelgroep.

Marketing automation is een verzamelnaam voor software toepassingen en technologieën die zijn ontworpen om effectiever content te segmenteren op verschillende online kanalen, zoals e-mail, websites en blogs en dit door het automatiseren van terugkerende taken. Het is zo ontworpen dat het jou helpt om bestaande leads sneller en beter om te zetten naar klanten.

Het is dan ook belangrijk dat je beschikt over een goede lead generation funnel en een behoorlijke toestroom aan nieuwe leads voordat je start met marketing automation. Zonder deze nieuwe leads heeft marketing automation weinig zin, aangezien jouw doelgroep of te beperkt of te snel uitgeput zal zijn.
Op het eerste zicht lijkt Marketing Automation een zeer koud begrip, maar dat hoeft het niet te zijn. Dankzij vergevorderde opties voor personalisatie en de mogelijkheid om leads enkel informatie te tonen die echt relevant is voor hen, garandeert marketing automation vaak een zeer persoonlijke en menselijke aanpak. Onderzoekers voorspellen dat tegen 2020 maar liefst 85% van de online communicatie geregeld zal worden via marketing automation, wat mede te danken is aan het feit dat er voor elk kennis- en expertiseniveau wel een marketing automation aanpak mogelijk is.

    Bedankt voor uw inschrijving.
    We hebben een bevestigingsemail gestuurd.
    Geen email ontvangen, neem even contact op via info@bbcl.be.

    Tot slot, geef je even mee bekendheid aan onze evenement door te delen via één van de "Social Knoppen".

    Share This